ASTUTI, VANIA, 1505030312 (2019) MENINGKATKAN HASIL BELAJAR SISWA MENGGUNAKAN MODEL PICTURE AND PICTURE PADA PELAJARAN IPA POKOK BAHASAN SIKLUS AIR DI KELAS V SD NEGERI 046580 AEK NAULI KECAMATAN MARDINGDING TAHUN PELAJARAN 2018/2019. Skripsi thesis, UNIVERSITAS QUALITY.
Text
SAMPUL.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (805kB) |
|
Text
ABSTRAK.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (339kB) |
|
Text
BAB I.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (545kB) |
|
Text
BAB II.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (408kB) |
|
Text
BAB III-BAB V.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution. Download (789kB) |
|
Text
DAFTAR PUSTAKA.pdf Available under License Creative Commons Attribution. Download (283kB) |
Abstract
Tujuan dari penelitiann ini adalah untuk mengetahui pelaksanaan pembelajaran dan meningkatkan hasil belajar IPA siswa melalui model pembelajaran picture and picture di kelas V SD Negeri 046580 Aek Nauli Kec.Mardingding TA 2018/2019, subjek dalam penelitian ini adalah siswa kelas V sementara objek adalah penggunaan model picture and picture dalam pembelajaran IPA.
Item Type: | Thesis/Skripsi (Skripsi) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Uncontrolled Keywords: | Class Acion Research, Learning Outcomes, Picture and Picture Learning Models | ||||||||||||
Subjects: | 500 Natural Science and Mathematics > 507 Education, Research 300 Sosial Science > 370 Education > 372.3 Science for Elementary Education |
||||||||||||
Divisions: | Fakultas KIP > Prodi Pendidikan Guru SD | ||||||||||||
Contributors: |
|
||||||||||||
Department: | Pendidikan Guru Sekolah Dasar | ||||||||||||
Depositing User: | Mar'atul Qibtiyyah | ||||||||||||
Date Deposited: | 10 Mar 2020 03:38 | ||||||||||||
Last Modified: | 18 Nov 2020 09:13 | ||||||||||||
URI: | http://portaluniversitasquality.ac.id:55555/id/eprint/414 |
Actions (login required)
View Item |